איך מתחילים לצלם בצורה מקצועית? מה הם אופציות הצילום במצלמה? איזה ציוד מומלץ לרכוש?

רקע כללי לצילום תמונה וקניית מצלמה ראשונה

עם ההתקדמות הטכנולוגית העולמית, ובמיוחד בענף הצילום, הגענו בשנים האחרונות, למצלמות הרפלקס (D.S.L.R). מצלמות אלה מצויידות במגוון אפשרויות, ובצבירת נתונים, מהחיישנים הפנימיים שבתוכן, ולכן הקלו על מלאכת הצילום כיום.
אם בצילום אוטומטי למתחילים, או דרך המסך או העינית, המשקפים בעצם את מה שרואה העדשה.
כל האמור לעיל לא מתייחס לדגמיי המצלמות הישנות ואלה שלא שודרגו לרפלקס. וקיימת בהן תופעה הנקראת - פאראלאקסה, שהיא בעצם תופעת זיוף של מירכוז התמונה, עקב הפרשיי הגובה, בין העינית לעדשה, לכן רוב המירכוז יהיה נמוך מהמתוכנן, ניתן לתקן זאת דרך הרמה קטנה של המצלמה, כדי לשפר את מירכוז התמונה.
אם חשבתם לקנות מצלמה ראשונית, מומלץ לרכוש מראש מצלמה מעט יקרה ומשוכללת יותר, בתוספת השקעה קטנה, במחיר ובאיבזור, כך שתשמש אותכם לטווח ארוך יחסית, עד לשידרוגה למצלמה מקצועית.
לפניי הרכישה חובה לבדוק המלצות ונתונים, וכך למצוא את המצלמה המתאימה לכם מכל הבחינות.



המלצות תיפעול המצלמה

העדשה חשובה יותר מגוף המצלמה,כי היא בעצם הקובעת, את מירכוז התמונה ואיכותה.
לעולם אין לצלם מול מקור אור מסנוור, כגון שמש, או עמודיי תאורה, ולכן יש להקפיד תמיד שמקור הסינוור, יימצא בגבו של הצלם, עם הקפדה נוספת, של צל על המצולמים, למניעת תמונה חשוכה.
בחצי לחיצה תוכלו לזהות, נקודות לבנות ובוהקות, שבהן כמות האור גדולה מהנדרש, ולכן תתקבל תמונה שרופה, מלאת אור, מחוקה בחלקה, כתוצאה מתאורת יתר, ולכן חובה לשנות מיקום, או זווית צילום.
בצילומיי לילה - מומלץ לבדוק שני מצביי צילום, אוטומט, וצילום לילה. לאחר הבדיקה להמשך הצילומים, חובה לקבע את המצלמה, אם על חצובה, על מעקה רחב, או קיר תומך, וזאת בשימוש של מצב השהייה לצילום עצמי, למניעת תנודות, ריצודים, ופסיי אור מרוחים כמו כן לא מומלץ כלל, לבצע צילומיי לילה באזור חשוך.
בצילומיי הלימוד הראשוניים - נצלו את מצב האוטומט וזאת עד להכרת המצלמה, זה המצב בו המצלמה אוספת נתונים, ומבצעת את הצילום בהתאם.
כדי לנצל את נפח כרטיסיי הזכרון, חשוב לבצע מחיקות של תמונות וסרטונים, שאינם באיכות הרצוייה, ולפנות מקום לצילומיי ההמשך.




סוגי צילום

בצילום יחיד או קבוצה, יש לכוון את התמונה ,מתחתית הרגליים, וזאת כדי למנוע עודף שמים או הרים אותם ניתן לחתוך בתמונה, אך תוספת רגליים - אינה אפשרית.
בצילומיי טבע ונוף, קרובים או רחוקים, יש להתמקד במרכז התמונה ולחלקה לשלושה חלקים שווים ומאוזנים לקבלת תמונה אחידה איכותית וברורה. לדוגמא צילום סירת מפרש על פניי האגם - נמרכז את הצילום בסירה בשליש העליון נתפוס את הרקע שמים או הרים, ובשליש התמונה התחתון נתפוס את המים לסוגם,או את רצועת החוף, וכך תתקבל תמונה מאוזנת.
בצילומיי תקריב,עד חמישה ס"מ מהאובייקט, יש להשתמש במצב פרח, וכך תתקבל תמונה חדה וברורה.
במצב צילום בתנועה או בנסיעה יש להעביר למצב ספורט (איש רץ), ובכך נקבל שמהירות צמצם המצלמה, יהיה דומה למהירות תנועת האובייקט המצולם איש רץ, רכב בתנועה, צילום מתוך רכב נוסע וכל הכרוך במצב תנועה, ותתקבלנה תמונות איכותיות יחסית למצב, כמו כן ייתכן שבמצב זה, לחיצה אחת תגרום לרצף של תמונות.



אביזריי עזר

מומלץ לשאת לפחות שני כרטיסיי זכרון, אחד לסירטוניי וידיאו (מינימום נפח של 32 G.B) ,והשני לצילומיי סטילס, נוף וטבע, גודל הנפח בכרטיס בהתאם לדרישות ומיומנות הצלם.
כיפת מגן או מסנן / פילטר - מומלצים למניעת תאורת יתר, או סינוור.
לשמירת העדשה, חובה להוסיף זכוכית מגן, להגנה מפני שריטות ונזקים שונים.
נרתיק איכסון למצלמה ולאיבזור מומלץ כהגנה וסדר לציוד.
מומלץ לקשור שרוך או רצועת אחיזה למצלמה וליד למניעת נפילתה, בצילומיי גובה, או ברעידות בעת הצילום.
לתמונות חדות ויציבות, ביום ובלילה, מומלצת חצובה תלת רגלית, מתאימה ומתקפלת.
כרזרבה מומלץ לשאת מטען עם סוללה חלופית וכרטיסיי זכרון, למקרה הצורך.


 
כל ההמלצות לעיל, נכתבו מנסיון רב שנים, כחלק מהשירות, ללקוחות חנות הצילום והמתנות - מיי פוטו,שבקניון מגה אור אריאל.
אין להעתיק או לשכפל חומר זה, ללא רשות מהמפיצים. בברכת עלו והצליחו, צוות מיי-פוטו.

מגזין מאמרים בנושאים מעולם הצילום

מגזין הצילום של My-Photo מיי-פוטו כתבות ומאמרים בנושאים הכי חמים מעולם הצילום. מיי-פוטו ״חנות הצילום שלי״ מספקת פתרונות צילום וציוד צילום ועריכה לכל הארץ. משלוחי מתנות ומוצרי צילום וסטודיו עד לבית הלקוח או העסק - צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

'

'

אפשרויות משלוח לבחירה בקופה

  • איסוף עצמי בחינם

אפשרויות תשלום בקופה

  • תשלום באשראי
  • תשלום
  • תשלוםבטלפון

הצטרף למועדון הלקוחות שלנו

דלג לתוכן מרכזי